Zonder wrijving geen glans

Op school en in het klaslokaal ontstaan er vaak spanningen over culturele, etnische en levensbeschouwelijke waarden. Ouders die aan leraren vragen om rekening te houden met bepaalde omgangsvormen, leerlingen die zich verzetten tegen leerinhouden, maar ook leraren die de realisatie van de eindtermen moeten verenigen met hun persoonlijke engagement. Zonder wrijving geen glans biedt een leidraad om zulke situaties zichtbaar te maken en zoekt naar een juiste uitweg. PATRICK LOOBUYCK, PAUL SCHEFFER, STIJN SIECKELINCK, WINNY ANG, FANNY MATHEUSEN, EMILIE LE ROI en KHALID BENHADDOU geven hun visie op het thema vanuit hun eigen perspectief en deskundigheid. Die visies stimuleren samen met enkele herkenbare casussen om de eigen werkwijze te bevragen en alternatieven te voorzien. Dit boek bevat bovendien een handige praktijkwijzer die het handelen concreet richting geeft. Het is een uitnodiging aan alle betrokkenen in het onderwijs om die (in)spannende oefening te maken.

LannooCampus - Van Duuren media
01 januari 2020
01 februari 2021

Reacties op: Zonder wrijving geen glans