Een magisch kerstfeest

A van Steeg 15 januari 2020
De kerst staat voor de deur in Twin Bridges. Dit keer staat er geen bruiloft voor de deur, maar kijkt de familie uit naar de geboorte van het kind van Jack en Jane. Maar voor het zover is, moeten er nog veel voorbereidingen voor het gezamenlijke kerstfeest geregeld worden.

De mannen houden de dieren in de gaten, nu de sneeuw aanhoudend valt en nemen nog een mooie kerstboom mee. Toch is het niet voor iedereen een vrolijke kerst. Candice mist haar dochter en besluit contact met haar op te nemen. Wat blijkt, haar dochter heeft hulp nodig en de mannen gaan voor het kerstmaal mee om haar op te halen. Uiteindelijk levert dit een mooie ontmoeting op en blijken Candice en Becky toch meer connectie te hebben dan ze ooit hadden kunnen vermoeden. Voor Abby staat er een leuke onverwachte verrassing te wachten en probeert Duke anders te kijken naar haar wens om zwanger te raken. Hoe zullen de bewoners uiteindelijk dit jaar hun kerst gaan vieren na al deze ontwikkelingen?

Debra Eliza Mane heeft met dit kerstverhaal de lezer verder laten kennismaken met de personages. Leuk om te zien hoe ze zich ontwikkelingen onderling, maar ook met de problemen waar ze tegenaan lopen. Eenieder blijft groeien en ik heb tijdens het lezen het gevoel dat ik onderdeel van de groep ben.

Ondanks dat het verhaal niet al te lang is, zorgt het geheel er wel voor dat je geniet. Zodra ik begon te lezen, waande ik mij weer op het platteland en zag ik het geheel weer voor me. Dit is echt zo’n serie die je gelijk weer oppakt en weet waar het verhaal was gebleven.

Een magisch kerstfeest in Twin Bridges is een heerlijk verhaal voor kerst en past goed binnen deze serie. Het zorgt voor het ultieme kerstgevoel en het open eind zorgt ervoor dat ik enorm uitkijk naar het vervolg. Ik hoop dat ik niet al te lang hoef te wachten. Want één ding is zeker, de verhalen over Twin Bridges en haar inwoners zijn nog lang niet klaar.

Gelezen voor het blog In de boekenkast

Meer recensies van A van Steeg