Wat een heerlijk tweede deel in de Weidse liefde-serie

A van Steeg 16 april 2024
Je kent me toch is het tweede boek uit de pen van Leanne Pots. Ik mocht haar al ontmoeten in september 2023 tijdens het Zin in Feelgoodevent in Utrecht waar ik haar eerste boek Ik red me wel van haar kocht. Wat een fijn eerste deel was dit maar zou het tweede deel in Weidse liefde net zo mooi en liefdevol zijn?

Waar we het in het eerste deel lazen over Abel en Nora, lezen we nu het verhaal van Tessa. Zij is de vrijgezelle zus van Abel, maar al wel moeder van een prachtige zevenjarige dochter Fien. Maar een relatie is nou niet echt haar prioriteit omdat Fien zo belangrijk voor haar is. Als ze voor een opdracht Jurre, haar oude buurjongen, weer ontmoet op de plaatselijke brandweerkazerne, vinden de twee het leuk om elkaar te zien, maar echt een vonk is er niet. Naast zijn werk bij de vrijwillige brandweer, werkt Jurre ook als fysiotherapeut in het dorp. Maar wat als de kriebels langzaamaan toch bij allebei de overhand krijgen en zelfs Fien Jurre wel erg leuk vind? Kan er dan toch een relatie bestaan tussen de twee of zit er toch nog ergens een kink in de kabel?

Pots heeft met dit tweede deel Tessa een mooi en waardig podium gegeven. Ze is een vrouw met een gouden hart, alleen niet voor zichzelf. Ze is onzeker over veel zaken, maar Jurre maakt wel wat los bij haar. Zo mooi om ook Fien haar verhaal te lezen. Ze speelt een mooie en liefdevolle rol en ook haar band met Abel vind ik zo prachtig om te lezen..

Je kent me toch is een Christelijke feelgoodverhaal waar Pots haar creatie goed weet weer te geven. Je ziet de personages en het Twentse landschap al zo voor je. Ook neemt ze de personages uit het eerste boek feilloos mee in dit twee verhaal in de serie. Wat is het dan geweldig om te lezen dat ze ook alweer aan de slag is gegaan met een derde deel in de Weidse liefde serie! Dit is echt goed nieuws voor de lezers die de serie van Pots graag lezen.

Met een vlotte, beeldende en gemakkelijke schrijfstijl weet Pots de lezer mee te nemen in haar boek en voor je het weet sla je het boek alweer dicht. Heerlijk om zo deze serie en Je kent me toch te mogen lezen. Het is echt een plezier om haar boek te lezen en kom maar op met het derde deel! Ik geef Je kent me toch graag 4 welverdiende sterren.

Meer recensies van A van Steeg