Lezersrecensie

Terugkeer is alweer het twaalfde deel in de Myron Bolistar-serie (3.5*)

A van Steeg 06 juni 2024
Terugkeer is alweer het twaalfde deel in de Myron Bolistar-serie en is geschreven door Harlan Coben. Weet hij de scherpe pen nog steeds vast te houden in deze thrillerreeks? Heeft hij voor de lezer weer genoeg spanning en verrassingen in petto met zijn nieuwste boek in deze serie?

Myron heeft drie jaar geleden zijn vriend en basketbalcoach Greg moeten verliezen, maar nu lijkt hij toch nog in leven te zijn. Maar hoe is dit mogelijk? Myron en zijn vriend Win gaan op zoek naar antwoorden al gaat dat nog allemaal niet zo makkelijk. De twee komen meerdere keren in lastige situaties terecht en Myron krijgt steeds meer het gevoel dat Greg nog wel eens in leven kan zijn. Maar hoe zal hij reageren als hij zijn vriend weer onder ogen komt? En wat is de verklaring van Greg?

Coben is een auteur die heel goed weet hoe hij de lezer bij zijn verhalen kan houden en weet het plot lange tijd in het ongewisse te laten. In Terugkeer zien we de twijfel bij Myron, maar ook zijn vasthoudendheid. Natuurlijk komt hij voor hete vuren te staan en laat Coben nog genoeg open eindjes over voor een dertiende deel. Toch vond ik Terugkeer niet zijn sterkste boek. Hij geeft de lezer zeker een goed verhaal maar ik miste een bepaalde snelheid in het verhaal. Het had allemaal wat vlotter gekund waardoor de lezer nog meer geïntrigeerd raakt door het verhaal.

Al met al las ik Terugkeer met plezier, maar had wel op meer gehoopt. Coben is gewoon een goede auteur, maar dit keer miste ik overall de continue spanning en het gevoel dat het boek uit moest. Maar binnen de serie past dit verhaal verder goed. Dus is Terugkeer een slecht boek? Zeker niet. Het heeft alleen niet mijn verwachtingen geheel waargemaakt waar ik zo op had gehoopt. Op naar het volgende deel. Wie weet ben ik dat weer enorm enthousiast.

Meer recensies van A van Steeg

Gesponsord