Genieten voor liefhebbers van Brusselmans

Alex 22 maart 2021
De humor van Brusselmans is niet voor iedereen. Ook in dit boek is Brusselmans politiek incorrect, grof, expliciet, introduceert (uitsluitend) gestoorde karakters en net zulke gestoorde verhaallijnen. Hij laat ons een wereld zien waarin cynisme regeert (zo cynisch als de koning van Siam, een grappige verhaallijn dat een aparte plaats inneemt in de roman).

Lezers die zich niet storen aan al die zaken (wellicht omdat ze zelf een beetje cynisch zijn), vinden in dit boek veel om van te genieten. De hoofdpersoon die een beroemd schrijver is, besluit op verzoek van drie gehandicapte jongen om lid te worden van hun band en eenmalig deel te nemen aan Eerste Grote Rockprijskamp van Leffinge. Uiteraard moet de hoofdpersoon zelf ook een handicap hebben, maar daar wordt een creatieve oplossing voor gevonden.

Hoewel ik normaal gesproken mijn boeken het liefste zelf lees, had ik hier gekozen voor de luisterboek versie, voorgelezen door Pieter-Jan de Smet en daar heb ik geen spijt van aangezien dit echt iets toevoegde aan het verhaal. Door de vaardigheid van Pieter-Jan de Smet werd dit boek een soort van hoorspel waar ik met enorm veel plezier naar heb geluisterd.

Meer recensies van Alex