Missievaders

Alexandra 04 september 2019
Missievaders van Mar Oomen verteld de familiegeschiedenis van de schrijfster zelf. Een geschiedenis die een uniek inkijkje geeft in de katholieke missie. Een tijd waar in Nederland zelf niet heel veel aandacht meer voor is en ook veel mensen niet veel meer vanaf weten.
Het boek gaat zeker niet alleen over de katholieke missionarissen. Ook andere belangrijke gebeurtenissen in de familie- en de wereldgeschiedenis komen ter sprake. De Jappenkampen en het effect op de familie, de dromen van haar grootouders en ouders, het opgroeien in een streng Katholiek gezin, de tijd dat zij zelf in Afrika woonde met haar ouders. Ook deze onderwerpen krijgen aandacht, waardoor het boek nergens een opsomming van droge feiten wordt.
Integendeel zelfs, Mar Oomen heeft een hele prettige manier van vertellen. Het boek leest vrij vlot en wordt nergens belerend. Wat mij betreft zeker een aanrader!

Meer recensies van Alexandra