Op en top genieten van feelgood!

Amarins 02 juni 2023

Indigo beleefde twee maanden geleden een wilde nacht met een woest aantrekkelijke man. Nu staat ze bij hem op de stoep, ze wil voor hem gaan werken. Maar wat hij niet weet is, dat ze zwanger van hem is. Er is echter één probleem, hij herinnert zich niet wie ze is. Teleurgesteld door het besef dat die nacht zo weinig indruk op hem heeft gemaakt, besluit Indigo eerst haar zwangerschap verborgen te houden. Maar naar mate de band ook weer sterker wordt en ook haar buik groeit, wordt het steeds lastiger om haar geheim te bewaren.

Holly Martin was me al bekend van de Zussen van Jewel Island serie en van de Happiness serie. Van al die series heb ik genoten dus dit nieuwe verhaal, het eerste deel van een nieuwe serie, had ik hoge verwachtingen van. En die zijn helemaal uitgekomen. Sterker nog, ‘De bloesemboom vol dromen’ is wat mij betreft Holly haar mooiste boek tot nu toe!

Hoofdpersonen Indigo en River zijn prachtige personages. Ze zijn heel mooi uitgewerkt en groeien naar mate het verhaal vordert. Indigo is een lieverd die een heel verdrietig verleden heeft. Ze is erg onzeker en nu ze zwanger is en geen cent te makken heeft voelt zich eenzaam, kent verdriet en gaat weg van alles en iedereen op zoek naar River. River is een hele fijne vent, een emotionele man, een man met gevoel maar die ook weet wat hij wil. Het is elke bladzijde genieten van deze beide personen, hoe ze naar elkaar groeien, hoe ze met elkaar omgaan en hoe ze uiteindelijk voor elkaar vallen. Een geweldig stel, ik hou er van!

Het verhaal leest erg vlot, de vaart zit er goed in en de gebeurtenissen zijn leuk en interessant genoeg om steeds door te willen lezen. De bloesemboom vol dromen heeft prachtige thema’s, hierdoor krijgt het een mooie diepgang. Denk hierbij aan liefde en vergeving, maar ook over verdriet, eenzaamheid en zelfvertrouwen. Uiteindelijk kent het verhaal een hele mooie boodschap: wees eerlijk en zet door, dan is er altijd een tweede kans en een nieuw begin! Het slot van het verhaal is er één om van te smullen, zoals elke feelgoodlezer het graag wil hebben.

Met ‘De bloesemboom vol dromen’ heeft Holly een geweldig eerste deel van de Wishing Wood serie geschreven. Op en top feelgood, hartverwarmend en liefdevol, met een prachtige boodschap. Gelukkig komt deel twee al op 16 augustus a.s. al uit zodat ik gauw door kan lezen. Ik kijk er ontzettend naar uit!

Meer recensies van Amarins