Prachtig verhaal!

Amarins 30 mei 2023
In de wereld tussen jou en mij gaat Nora Fenton liever met paarden om dan met mannen. Als paardentrainer probeert ze na haar vaders overlijden Emberwild, de paardenranch van de familie, draaiende te houden. Maar als haar oom zonder haar medeweten een vreemdeling inhuurt om de paarden te trainen worden de problemen alleen maar groter. De vreemdeling, Silas Cavellero, begint vragen te stellen over een ongeluk dat vijftien jaar terug gebeurd is. Nora vermoedt dat Silas op de ranch is gekomen voor meer dan alleen het trainen van paarden. Maar de laatste woorden die haar vader sprak: Emberwild is gebouwd op een leugen, is Nora nog niet vergeten.

Het verhaal begint op Emberwild in maart 1905. Vanaf het begin word je meegesleept in een prachtig verhaal dat grotendeels wordt verteld door de ogen van Nora. Af en toe vindt er een perpectiefwiseling plaats naar Silas. Het is een verhaal dat je meeneemt in een familie waar intriges, geheimen en nog veel meer speelt.

De schrijfster heeft het verhaal erg mooi opgebouwd. Heel lang blijf je nieuwsgierig naar wat er nu uiteindelijk is gebeurt in het verleden en blijf je zeker geboeid omdat je wilt doorlezen tot de waarheid boven water komt. Het verhaal is origineel, kent een aantal plotwendingen en er zit een mooie diepgang in door de vele thema’s die het verhaal rijk is. Ook de beschrijving van de mooie omgeving rondom de ranch is waardevol voor het verhaal. Het einde is zeer verrassend en maakt dat het genieten is tot de laatste pagina.

De personages zijn ook prima uitgewerkt. Vooral Nora zie je groeien in het verhaal en durft langzaamaan haar eigen pad en weg te kiezen. Het maken van moeilijke keuzes en haar twijfels hierover zijn erg mooi uitgediept. Maar ook Silas, Amos en moeder spelen een belangrijke rol in het verhaal.

De wereld tussen jou en mij is genieten van de eerste tot de laatste bladzijde. Het is een prachtige historische roman met een geweldig verhaal dat je niet onberoerd laat.

Meer recensies van Amarins