Op en top feelgood!

Amarins 29 april 2023
Jules heeft haar luxe modellenleven opgegeven om een babywinkel te kunnen beginnen. Nadat ze jaren over de wereldbol heeft gevlogen is ze nu weer thuis in haar geboortestad Rotterdam. Ook haar jeugdliefde Lex woont sinds kort weer in de stad. Hij werkt als arts in het Havenzichtziekenhuis. Lang gelezen heeft ze hem gedumpt. Nu heeft ze inmiddels zinnen gezet op Sean, een stoere loods die ze met haar vriendinnen wekelijks tegenkomt in het Maascafé op de Kop van Zuid. In diezelfde week dat hun eerste dat gepland staat, komt ze oog in oog te staan met Lex op een wel heel kwetsbaar moment.

Eerder mocht ik het boek Leuk bedacht van Annette van Zuijlekom-de Zeeuw recenseren. Toen Annette mij vroeg of ik ook haar nieuwe roman wilde lezen en mijn mening wilde geven hoefde ik daar niet lang over na te denken. Toen ik die prachtige cover onder ogen kreeg had ik absoluut zin om meteen te gaan lezen.

‘Leuk bedacht ‘had ik eerder al volop van genoten, echt op en top feelgood, kon het dan nog beter? Het antwoord kan ik nu volmondig met JA beantwoorden. Want Annette, Ik kies voor jou, is nog mooier en beter dan je vorige feelgoodroman.

Voor mijn gevoel klopt alles in dit boek. Vanaf de eerste bladzijde zit je helemaal in het verhaal en kun je niet meer stoppen. Het boek las ik dan ook in één dag uit. Het is van de eerste tot de laatste bladzijde genieten! Het verhaal is realistisch, is origineel en je valt van de ene verwikkeling in de andere. De setting is erg leuk gekozen, Rotterdammers zullen veel herkennen in dit verhaal. Het tempo ligt hoor en het zwijmelgehalte is groot en heel fijn. Het einde van het verhaal kun je raden, maar dat heeft me nergens gestoord.

Personages zijn heel erg mooi en realistisch uitgewerkt. Hoofdpersoon Jules is een vrouw die keuzes moet maken. Vooral de keuze tussen twee mannen. Maar dat gaat haar niet makkelijk af. Zeker niet als Lex in haar leven terugkomt. Maar ze vecht zich overal goed doorheen en wordt alleen maar sterker naarmate het verhaal vordert. Lex daartegenover is een man die wist wat hij wilde. Maar hij legt de lat hoog. Ik kon hem af en toe wel een schop onder de kont geven, maar wat was ook regelmatig lief en zorgzaam.

Annette heeft wederom bewezen dat ze prachtige feelgood kan schrijven en zich absoluut mag voegen bij de grote feelgoodschrijvers in dit land. Ik ben fan en hoop dat er van de hand van Annette nog heel veel feelgood zal verschijnen. Ik kan niet wachten!!

Meer recensies van Amarins