Boeiend, aangrijpend en prachtig verhaal!

Amarins 23 mei 2023
Tot zijn dood heeft Naomi samen met haar man hun dochters Martha en Willow opgevoed. De zussen verschilden erg veel van elkaar. Door hun verschillende karakters hadden zij ieder een heel andere relatie met hun vader, ook na zijn overlijden levert dat frictie op tussen beiden.
Ondanks dat moeder Naomi een goede band heeft met beide meiden, zijn er dingen die ze verzwegen heeft. Nu Naomi al langer weduwe is en van plan is een nieuw begin te maken met Ellis, heeft ze haar dochters nog het één en ander te vertellen.

Dit mooie verhaal was mijn eerste kennismaking met werk van Erica James.
Het verhaal wordt verteld vanuit drie perspectieven: moeder Naomi, Martha en Willow. Hierdoor voel je heel goed de verschillen tussen de hoofdpersonages maar ook hun denkwijze, emoties en twijfels weten de lezer hierdoor te raken.

De personages zijn stuk voor stuk boeiend en goed uitgewerkt. Ze zijn alledaags en daardoor kun je je helemaal inleven in allemaal. De geheimen die er spelen voel je bij ieder personage anders binnenkomen maar de auteur weet op een prachtige manier de denkwijze van de meiden en hun moeder weer bij elkaar te brengen, hoe groot de verschillen ook zijn. Erg mooi gedaan!

De schrijfstijl is meeslepend, boeiend en het is alleen maar genieten. De opbouw is goed en door diverse gebeurtenissen blijft de vaart er in en wordt beetje bij beetje het verleden ontrafeld. De schrijfster heeft hierbij gebruik gemaakt van mooie thema’s die ook in de huidige maatschappij aanwezig zijn en aandacht verdienen. De lezer wordt door dit prachtige verhaal uitgenodigd om hierover na te denken en zich een beeld van de ernst ervan te vormen.

Moeders en dochters is een prachtige roman maar ook een aangrijpende roman. Het verhaal raakt je en laat je niet meteen los. Het slot vond ik verrassend en erg mooi. Ik heb genoten!

Meer recensies van Amarins