Brigit- Boelckend- Liefde op het eerste bericht

Amber Drenth 06 mei 2024
3,5

Natasha is single en dat vindt ze prima. Ze kan doen en laten wat ze wil, zoals op roadtrip gaan met haar hartsvriendinnen Mascha en Sasha. Toch knaagt het wel eens. Als ze op zondag weer alleen voor zichzelf croissantjes afbakt, bijvoorbeeld. Daarom schrijft ze een brief aan de 'Bridegroom's Oak'; een holle boom in Duitsland waar vrijgezellen hun oproep voor een partner kunnen achterlaten. Ze verwacht er niets van. Hoe groot is immers de kans dat haar brief wordt opgepikt door iemand die ook nog eens naadloos bij haar blijkt te passen? Zou er echt zoiets bestaan als liefde op het eerste bericht?
‘Liefde op het eerste bericht’ lees je vanuit het perspectief van Natasha. Hierdoor leer je haar goed kennen. De schrijfstijl is vlot, luchtig en lekker beeldend en je hebt het dan ook zo uit.
Het idee dat je door een briefje in een boom de ware liefde vindt klinkt heel romantisch en ik vond het dan ook een erg leuk verhaal. Er zat een kleine twist in het verhaal, wat ervoor zorgde dat het even spannend werd, maar gelukkig duurde dat niet lang.
Kortom, een heerlijke feelgood voor een uurtje(s) leesplezier in het zonnetje.

Meer recensies van Amber Drenth