Cynthia Zwagenmaker- Geen gewoon avontuurtje

Amber Drenth 18 april 2024
Wanneer Vivian haar beste maatje Meneer Snorhaar verliest, zoekt ze steun bij haar vriend en vriendinnen. Ze vinden dat ze zich aanstelt omdat het ‘maar’ een kat is en Vivian besluit om alles achter zich te laten en een rondreis in Amerika te maken. Helemaal alleen… dit blijkt best spannend en al helemaal voor iemand die stiekem liever thuis zit met een boek.
Gelukkig is daar de Nederlandse Frank, die totaal geen moeite lijkt te hebben met een avontuurlijk leven. Misschien is dat juist wel wat hem zo aantrekkelijk maakt, maar het kan ook zijn dat het de manier is waarop hij lacht. Toch is het beter om de gevoelens die Frank in haar losmaakt snel te vergeten. Niet alleen vanwege zijn vriendin die ook op rondreis is in Amerika, maar ook omdat hij helemaal niet weet dat Vivian eigenlijk geen nomade is.

Dit boek bevat een lekkere vlotte en beeldende schrijfstijl met een vleug humor, onhandigheid en romantiek. Hierdoor ben je lekker mee op rondreis en reis je zo door het boek heen. Je wilt bijna zelf je koffers pakken en op rondreis gaan. Misschien een tip voor alle single ladies hier die op zoek zijn naar hun Frank?
Het verdriet over de kat is ook mooi weergegeven. Je voelt zo mee met Vivian en de woede die ze voelt tegenover haar vriend en vriendinnen.
Het is gewoon een heerlijk tussendoortje met een twist aan het einde, die ik niet verwacht had.

Meer recensies van Amber Drenth