Linda Jansma- Onderstroom

Amber Drenth 18 april 2024
Door de gewelddadige dood van haar dochter Insa is Hesters leven vrijwel volledig verwoest, haar huwelijk gestrand en haar zeilschool in financiële moeilijkheden geraakt. Als na twee jaar alle cursussen eindelijk weer zijn volgeboekt komt Timo, een goede vriend van Insa, terug voor zeillessen. En hij is niet alleen, ook Timo’s vader is meegekomen en het is duidelijk dat hij een oogje op Hester heeft.
Dan wordt er in de buurt een meisje vermoord en een tweede zwaar verwond en begint Hester te vermoeden dat Insa’s moordenaar is teruggekeerd. Of nooit is weggeweest…

Onderstroom neemt je mee in het leven van Hester. Ze heeft het nog ontzettend moeilijk met de dood van haar dochter Insa, maar probeert langzaam de draad op te pakken. Ook is ze druk bezig met de zeilschool en haar andere twee kinderen, Jort en Silke.
Het grootste gedeelte lees je vanuit Hester haar perspectief. Elk hoofdstuk van haar begint met een stukje over Insa en hoe het gezin samen was voor haar dood. Hierdoor leer je ook Insa goed kennen. Af en toe heb je een hoofdstuk vanuit Timo. Dit zorgt voor extra inzicht, maar ook voor meer speculatie. Het is lekker vlot en beeldend geschreven.
Het verhaal zorgt ervoor dat je vragen gaat krijgen, gaat speculeren en dat je hoeken opgeduwd wordt en dat er uiteindelijk een verrassende twist komt.

Jeetje, wat was dit een spannend boek! Ik heb een paar keer op het puntje van mijn stoel gezeten en kon het absoluut niet wegleggen. Hou je van spannende Thrillers, dan is dit absoluut een aanrader.
Ondanks dat ik een redelijke verzameling heb van Linda Jansma haar boeken, moet ik beschamend toegeven dat dit de eerste is die ik van haar lees. Dus nu maar snel aan de rest beginnen!

Meer recensies van Amber Drenth