Goed begin daarna niet meer de moeite waard

An80 27 juni 2014
Na het lezen van wisselende recensies toch eens begonnen aan dit boek. In het begin was ik blij verrast. Het boek las fijn en zowel het verhaal in huidige tijd als middeleeuwen was interessant. Maar rond pg 250-300 had ik het wel gehad met het boek. Het boeide helemaal niet meer. Er werden veel te veel personages er bij gehaald. Hierdoor is het toch een omvangrijk verhaal geworden van meer dan 500 pg, terwijl er maar weinig gebeurde. Het boek was veel beter geweest als de schrijfster het in 300-350 pagina's had verteld. Omdat ik al over de helft was van een redelijk dik boek wilde ik het toch wel uitlezen, maar de tweede helft ging wel met wat tegenzin en ik vloog ook over de regels heen. Hierdoor dus maar 2 sterren, en ik zat zelfs nog te twijfelen aan 1 ster. Want het zou niet moeten gebeuren dat je een boek met tegenzin moet uitlezen. Maar omdat het begin leuk was toch maar 2 sterren gegeven.

Meer recensies van An80