Spannend verhaal!

Rechercheur Wolf komt aan bij een crime scene. Er wordt een lichaam gevonden dat bestaat uit aan elkaar genaaide ledematen van verschillende personen. Wie zijn deze personen en wie is hier verantwoordelijk voor? Tel daar bij op dat de moordenaar Wolf hier persoonlijk bij betrekt en je hebt een spannend en interessant debuut dat smaakt naar meer :)

Het boek Ragdoll van Daniel Cole is eigenlijk vanaf de eerste hoofdstukken al spannend. Het verhaal komt snel op gang en je wordt al gauw mee getrokken in de zoektocht. De hoofdstukken zijn aan de korte kant en de situaties, verrassingen en plots volgen elkaar redelijk snel op waardoor de spanning blijft en je vaak snel antwoorden krijgt op vragen die boven komen borrelen, wat erg fijn leest en ervoor zorgt dat je wilt blijven door lezen.
Aan de ene kant heb je de zoektocht naar deze kille moordenaar, aan de andere kant een blik in het turbulente leven van Wolf, wat meer dalen dan pieken kent en maak je kennis met zijn naaste omgeving en collega's.

Ik vind het een goed debuut van Daniel Cole. Het verhaal is spannend en zit goed in elkaar. Soms werd het wat lastig om de vele namen en terugblikken goed te onthouden waardoor ik een paar keer even snel moest terug bladeren. Vandaar 3 sterren. Aanrader!

Meer recensies van Angelique van Dijk