Een overweldigend verhaal vol liefde

annannette 20 april 2024
Ik vond het best een beetje spannend om dit boek op te pakken. Ik ben een van die mensen die heel hard roept om meer boeken met personages met een handicap, fysiek of mentaal, maar ik weet ook dat verhaallijnen in dat soort verhalen bij mij heel hard kunnen binnenkomen, omdat ik alle worstelingen vaak maar al te goed herken. Zeker in dit verhaal, waar de hoofdpersoon in een rolstoel zit, verwachte ik behoorlijk wat herkenbare momenten te vinden en ik wist niet of dat mentaal helend zou werken of niet.

Gelukkig was het verhaal helemaal niet zo zwaar als ik verwacht had. Ja, de hoofdpersoon zit in een rolstoel omdat ze bij een ongeluk haar benen verloren is, ja, dit levert regelmatig wat ongemakkelijke momenten en situaties op en ja, het is duidelijk dat ze regelmatig worstelt met haar rol in deze maatschappij en wat ze voor de wereld kan betekenen, maar dit is allemaal niet het plot. Het plot is een enorm tof paranormaal verhaal over God, Engelen, Oorlogen en Schaduwwerelden.

De auteur heeft daarnaast een heel tof magiesysteem bedacht, zonder onze hoofdpersoon ineens magisch haar twee benen terug te geven. Ik wil er niet te veel over verklappen, met name omdat de uitleg ervan behoorlijk ingewikkeld is en ik nog altijd niet helemaal zeker weet of ik alles goed begrepen heb, maar ik was in elk geval heel "blij" met de gekozen oplossing. De oplossing past ook helemaal in mijn filosofie dat we rolstoelen en andere hulpmiddelen ook gewoon cool kunnen maken, zoals superhelden met hun auto's doen.

Het verhaal was wel een enorme rollercoaster. Er gebeurde ongelooflijk veel, er stond ook echt heel veel op het spel en we ontmoetten heel veel personages. Het verhaal is ook nog eens niet heel lang, waardoor het voelt alsof de auteur niet alles even gedetailleerd uit kan leggen. Nu stoort het mij persoonlijk niet dat ik niet zeker weet of ik echt alles goed begrepen heb. De emoties van het verhaal kwamen alsnog heel hard binnen en ik kijk dan ook enorm uit naar het vervolg!

Meer recensies van annannette