Sfeervol en spannend!

annannette 02 oktober 2019
Jaren geleden zou ik dit boek nooit opgepakt hebben. Ik zou al veel te bang zijn geworden van de achterflap. Als er iets is (naast menselijke seriemoordenaars) waar ik ongelooflijk de kriebels van kreeg en nachten van wakker kon liggen, dan waren het geesten. Maar mijn emotionele weerstand is een stuk beter geworden de laatste jaren en dus durfde ik dit boek met een gerust hart op te pakken.

En gelukkig maar, want ik had dit boek voor geen goud willen missen. Vanaf de allereerste bladzijde is het boek spannend en deze spanning neemt alleen maar toe naar mate we dichter en dichter bij de ontknoping komen. De spanning is overal voelbaar en elk karakter, de hele sfeer en alle gebeurtenissen zijn er volledig van doordrongen. Heerlijk!

Daarnaast was dit mijn eerste echte kennismaking met de mythologie van Native Americans. En ik had me geen betere introductie kunnen wensen. Het boek staat met één been in de voor mij meer bekende wereld en met één been in de wereld van de Native Americans. Op die manier wordt de mythologie heel begrijpelijk en toegankelijk en dit boek smaakt naar meer. Ik wil er echt meer over lezen!

Maar, een goed boek zou geen goed boek zijn zonder toffe personages en ook dat deel is goed gelukt. De personages zijn herkenbaar en het is niet moeilijk om snel een band met ze te voelen en dus ook met ze mee te leven. Hoewel ik de liefde nog niet helemaal voelde tussen de twee hoofdrolspelers, drukte dat geen dusdanig zware stempel op het verhaal dat ik me eraan stoorde. Het was ook ondergeschikt aan het algehele plot.

Ten slotte is het boek ook nog eens heerlijk geschreven. Het leest ongelooflijk lekker weg en ik vloog er echt als een razende doorheen. En dat was wel fijn, want ik wilde zo snel mogelijk weten wat er aan de hand was en wat de hoofdrolspelers daaraan gingen doen. En de ontknoping was meer dan het wachten waard!

Meer recensies van annannette