Dit boek stond al een tijdje hier in de kast, maar ik was er nog niet aan toegekomen het te lezen. Het is een genre dat ik normaal gesproken niet of weinig lees. En het is genre waarbij ik nooit precies weet of ik het leuk ga vinden of niet. En nu ik dit boek uit heb, vind ik het ook erg lastig aan te geven wat ik er nu precies van vond.

Ik heb het boek absoluut niet met tegenzin gelezen. Het is heerlijk geschreven en weet op bepaalde momenten ook echt de juiste snaar te raken en hele herkenbare situaties ongelooflijk goed weer te geven, vooral op emotioneel vlak. Ook de personages waren invoelbaar en het was niet moeilijk om met ze mee te leven, om opgeslokt te worden door de zoektocht en de leegte.

Ook de boodschap van het verhaal, het uiteindelijke doel van het verhaal, vind ik ongelooflijk mooi. Natuurlijk wilde ik dat ze elkaar terug zouden vinden, maar ik besefte ook dat het daar allemaal niet om ging. Het gaat om je eigen weg vinden, om kansen grijpen, om keuzes maken, om avonturen beleven en om je hart volgen. Het gaat om bewust verdwalen en zo dingen meemaken en zien die anders nooit op je pad gekomen waren.

En toch, miste ik iets. Ik kan er mijn vinger niet goed opleggen wat, maar ik heb een onbevredigd gevoel en ik weet gewoon niet waarom. Maar, misschien dat het tweede deel in dit tweeluik dat goed kan maken. Ik ga deze snel een keertje oppakken!

Reacties op: Mooie boodschap, maar toch ietwat onbevredigend

Haar dag - Gayle Forman
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het e-book € 7,99