Heerlijke Cliche RomCom (maar dan met 2 vrouwen in de hoofdrol)

annannette 02 augustus 2019
Dit boek is precies wat je ervan mag en kan verwachten en dan misschien nog net een tikkeltje meer. Hoewel ik normaal gesproken niet van de contemporary love stories ben en me snel erger aan de hoofdpersonen, had ik van Royals ongelooflijk genoten en dus was ik heel benieuwd naar het tweede deel!

En het tweede deel stelde zeker niet teleur. Vanaf de allereerste bladzijde is het onderhoudend en vermakelijk en het is bijna onmogelijk om Millie niet in je hart te sluiten. Ze heeft iets ontwapenends en bijna onschuldigs, maar ze is ook heerlijk eerlijk en kan ongelooflijk verbaasd reageren op situaties die je als lezer al van verre ziet aankomen. (Heerlijk, die vorm van drama. Het beste vermaak is leedvermaak, toch?)

Daarnaast heeft het boek alle cliché-elementen van een Romantische Comedy. De hoofdpersoon heeft een gebroken hart en start een nieuw leven ver van huis. Daar loopt ze haar love interest tegen het lijf en uiteraard moeten ze een kamer delen en uiteraard mogen ze elkaar niet en worden er letterlijk strepen door kamer getrokken. Maar dan worden ze gedwongen met elkaar te praten en komen ze erachter dat ze toch meer met elkaar gemeen hebben dan ze dachten en langzaamaan groeit de romance.

En voor een romantische comedy communiceren de hoofdpersonages eigenlijk nog best aardig met elkaar. Uiteraard zijn er misverstanden en doen ze regelmatig domme dingen, maar er wordt gepraat, problemen worden niet nodeloos uitgerekt en de karakters bieden oprechte excuses aan als ze fouten gemaakt hebben, het is tamelijk verfrissend.

Maar wat wellicht het allerfijnste is, is dat dit cliché boek een f/f relatie gewoon normaliseert, zoals het hoort. Dat ze bi of lesbisch zijn speelt nauwelijks een rol (er zijn een paar mentions van ouders die denken dat het een fase is, maar dat is het). Het is gewoon een standaard RomCom zoals er al driemiljoen bestaan. Maar dan met twee jonge vrouwen in de hoofdrol.

En van dat soort boeken wil ik er meer. Hoe meer cliché en standaard, hoe beter!

Meer recensies van annannette