Zelfde wereld, een heel ander verhaal, maar wel net zo goed!

annannette 30 januari 2024
Het eerste boek in deze serie was intens. De personages in het boek moesten enorm hard werken en vechten, het gevaar kwam van alle kanten en ik moest het boek echt in kleine stukjes hakken. Een gewaarschuwd mens telt voor twee en dus had ik een plan gemaakt om ook dit boek in kleinere stukjes te hakken. Afgelopen donderdag was het dan ook tijd om aan het boek te beginnen.

Dit boek had echter een heel andere sfeer dan het eerste boek. We hebben overduidelijk een behoorlijke sprong in de tijd gemaakt. De Drie Furiën zijn deel van de geschiedenis, maar hun verhaal wordt meer en meer een legende en mensen dwalen af van het pad dat zij hebben vrijgemaakt. En zonder dat Elise het weet, is zij degene die iedereen aan hun afkomst moet herinneren.

In dit boek krijgen we dan ook te zien welke tradities in de loop der tijd ontstaan zijn, waar ze vandaan komen en hoe ze langzaamaan veranderen. We zien ook hoe de wereld veranderd is. Dit boek bevat bijvoorbeeld relatief weinig fantastische elementen, omdat die wereld zich langzaamaan voor de mensen afsluit, maar het continent en de eilanden zijn wel veel dichter bij elkaar gekomen.

Maar, wat dit boek vooral anders maakt, is dat het verhaal kleiner voelt. We beleven het volledige verhaal vanuit het oogpunt van Elise. We leren meer over haar dagelijkse leven, haar voorouders, wat haar bijzonder maakt, maar ook wat haar normaal maakt. We zien haar verliefd worden, haar hart breken en worstelen en weer boven komen. En omdat we zo met haar meeleven, gaat ze steeds meer voelen als een vriendin.

Na dit boek ben ik enorm benieuwd wat ons in het derde deel te wachten staat!

Meer recensies van annannette