Politiek, intrige, schandalen, romantiek en nog zoveel meer

annannette 13 maart 2024
Dit boek stond al heel lang op mijn verlanglijstje. Op een bepaald moment stond het zelfs in voorbestelling, maar die heb ik uiteindelijk gecancelled, omdat ik weer eens te veel boeken in voorbestelling had staan. Maar het boek wilde op mijn pad komen. Dutch Venture Publishing vertaalde het boek naar het Nederlands en uiteraard schreef ik me meteen in voor de blogtour en bestelde ik mijn paperback.

Dit boek leest ongelooflijk lekker weg. Dat komt met name omdat de personages denken zoals ze praten en ook echt als tieners klinken. De hoofdpersonen zijn dan wel allebei vampieren, het zijn ook gewoon jonge mensen met dromen, twijfels, ambitie en onzekerheid. Ik kan me voorstellen dat er heel wat tieners zijn die zichzelf in deze meiden kunnen herkennen.

Daarnaast stelt het boek hele belangrijke vragen aangaande leiderschap, elite en wie bepaalt wie belangrijk is en wie niet. Ik kan me voorstellen dat niet elke lezer even blij is met de hoeveelheid queer karakters, de gesprekken over racisme en de overduidelijke roep om diversiteit en gelijkwaardigheid. Het ligt er ook wel erg dik bovenop. Maar misschien heeft de huidige maatschappij dat ook wel nodig.

Ik heb in elk geval enorm genoten van de politiek, de geheimen en de onthullingen. Uiteraard zijn de hoofdrolspelers tieners en veroorzaken ze behoorlijk wat drama zelf, maar er is ook nog een heleboel gaande om hen heen. Als alle puzzelstukjes in elkaar vallen, gaat het ineens wel heel snel en is het boek ook zo voorbij. Maar ik vond het einde wel heel bevredigend.

Meer recensies van annannette