Boek geeft zijn geheimen langzaam prijs, maar is wel de moeite waard!

annannette 07 februari 2024
Ik wist eerlijk gezegd helemaal niet wat ik van dit verhaal moest verwachten. Vaak laat ik een boek dan toch echt aan me voorbij gaan, soms ben ik toch te nieuwsgierig geworden en geef ik het boek een kans. In dit geval koos ik voor de laatste optie. Ik was gewoon heel benieuwd. Toen ik de kans kreeg om mee te doen aan de blogtour, greep ik die dan ook met twee handen aan.

Ik had gedurende dit boek heel lang geen idee waar het plot eigenlijk heen zou gaan en wat nu eigenlijk het doel van het boek was. Leuk genoeg was dat ook helemaal geen probleem. De hoofdpersoon in het verhaal is net zo zoekend, komt ook maar per ongeluk in dit verhaal terecht en heeft ook geen idee wat hem precies overkomt en wat zijn doel is. We kunnen daarom enorm goed met hem meeleven.

Daarnaast geeft het boek op precies de juiste momenten stukjes van de puzzel vrij. We krijgen een steeds beter beeld van de wereld en wat er met en in die wereld aan de hand is, we ontdekken dat niet alles is wat het lijkt en met elk puzzelstukje valt alles wat we lezen en alles wat de hoofdpersoon meemaakt beter op zijn plek. In de finale van het boek wordt echt alles duidelijk.

Ik wil uiteraard niet te veel informatie weggeven, want juist het gaandeweg alles ontdekken maakt dit boek zo tof, maar alles zat oprecht enorm goed in elkaar. Ik had het boek persoonlijk nog toffer gevonden als ik de emoties van de personages nog net wat meer had kunnen voelen, als ik misschien hier en daar een traantje weg had moeten pinken, maar ik heb alsnog echt van het boek genoten.

Ik ga zeker ook de andere boeken van deze auteur eens beter bekijken!

Meer recensies van annannette