Smaakt naar meer

Anne 14 juni 2022
Het winnende verhaal van de Zin in Feelgood-schrijfwedstrijd is geschreven door Mirjam Mieserius. Een terechte winnaar?

Na een verbroken relatie komt Marie om aan haar tweede kookboek te werken in Zuid-Frankrijk terecht. Op haar eerste dag in een idyllisch dorpje aan de kust komt ze in een restaurantje terecht en proeft daar een goddelijke citroentaart. Vastbesloten het recept te gaan gebruiken voor haar kookboek gaat ze aan het bakken. Met behulp van Gillis, haar buurman, komt ze steeds meer over de ingrediënten en het plaatselijke leven te weten. Een ontmoeting met surferboy Thom doet haar ex vergeten maar is hij wel de echte ware. Alsof 2 mannen nog niet genoeg zijn krijgt ze ook nog van “le chef” heerlijk taartjes bezorgd bij haar huis. Maar wie is deze verrukkelijk taartenbakker eigenlijk?

Dit boek deed mij smullen en watertanden. Mooie mannen, prachtige omgeving en heerlijke taartjes! Ondanks dat het een kort verhaal is waan je je in Frankrijk, proef je de taartjes en zie je de personages voor je. Een terechte winnaar voor mij.

Ik heb dit boek als buddyread gelezen en wij zaten al te fantaseren over een vervolg van dit verhaal. Verwacht een heerlijk vlot verhaal die je leest in het zonnetje met een citroenlimo of limoncello. Het smaakte zeker naar meer. Mirjam Mieserius doet niet onder voor schrijfsters zoals Jill Mansell en Sarah Morgan.

Meer recensies van Anne