50 tinten meets transgender

Anne 06 juli 2022
Out of the box lezen was een vraag gesteld door Aprilbooks.nl op instagram. Daar was ik wel nieuwsgierig naar. 50 tinten meets transgender klinkt zeker interessant. Van Aprilbooks kreeg ik een exemplaar opgestuurd om te lezen en te reviewen.

Het boek is verdeeld in 4 delen. Waar deel 1 en 4 vanuit beiden personages wordt verteld, worden de andere twee delen, welke zich in dezelfde tijdspanne afspelen, door 1 van de personages verteld.

April French een transvrouw in Austin, Texas. Ze brengt haar dagen door met het invoeren van gegevens op een doordeweekse kantoorbaan, en haar nachten als de onofficiële "moeder" van Frankie's, een BDSM-nachtclub. Ze is nog bezig met haar transitie en daarnaast is haar rol in de BDSM nachtclub die van onderdanige. De transitie en een verbroken relatie maken haar onzeker.

Dennis is een mannelijke dominant, die, net als April, onlangs is gescheiden van een persoon die zijn BDSM-levensstijl en seksuele voorkeuren niet langer kon accepteren. Hierdoor is hij onzeker over hoe hij de rol als "DOM" kan spelen.

April en Dennis ontmoeten elkaar op een doordeweekse avond bij Frankie's en hebben meteen een klik. Het paar begint een BDSM-relatie met elkaar. De onzekerheden van April en de bagage van Dennis uit zijn tumultueuze huwelijk weerhouden hen de relatie naar een hoger niveau te tillen, op een manier die ze allebei in het geheim verlangen.

Gedurende het lezen moest ik af en toe wel het wat termen opzoeken met betrekking tot BDSM. Dit onderdeel was niet overheersend, maar zeker aanwezig en kan als trigerwarning zijn of iets wat je niet graag leest. Hetgeen het meest voorkomt is verplichte onthouding die April wordt opgelegd.

De onzekerheid van beiden personen speelt een grote rol, waardoor het toch ook een "lief" verhaal is. Eerst zelfliefde voordat je open kan staan voor ware liefde.

Als je van 50 tinten houdt, is dit zeker een boek wat je kan lezen. Is dat niet je ding, dan raad ik het niet aan.

Vanwege de voor mij onverwachte dubbeling in het verhaal (deel 2 en 3) net geen 4 sterren. Een mooi debuut.

Meer recensies van Anne