Weer een super spannend boek waarbij de rillingen over je rug lopen!

AnneHut 28 maart 2024
Na het lezen van ‘De Hulp’ en ‘Wat de hulp weet’ was ik ontzettend enthousiast over deze auteur! Al snel nadat ik deze boeken las zag ik dat er alweer een nieuw verhaal was uitgekomen ‘De perfecte zoon’ en deze moest ik gewoon lezen! McFadden weet het verhaal vanaf het begin onheilspellend te maken. Er is overduidelijk een geheim en je wordt al snel in een bepaalde richting gestuurd. Maar je weet dat dit niet het hele verhaal kan zijn en je moet gewoon weten hoe het echt zit. Zo heb ik het boek in elk geval ervaren.

Er hangt een hele kenmerkende sfeer over al haar boeken. Zonder dat er echt iets spannends gebeurd lopen er door kleine opmerkingen toch de rillingen over je rug. De spanning wordt vanaf het eerste moment opgebouwd. Helaas was de climax in dit boek wel wat voorspelbaar. Halverwege het boek had ik 2 mogelijke uitkomsten in gedachte, waarvan 1 juist bleek te zijn. Dat neemt niet weg dat de verhaallijn erg interessant is en goed uitgewerkt. Terugkijken zijn vanaf het begin al hele kleine hints gegeven. Tijdens het lezen vallen ze niet op, maar zorgen er wel voor dat uiteindelijk alle puzzelstukjes op hun plek vallen.

Het verhaal wordt verteld vanuit verschillende POV’s. De keuze voor welke POV’s vond ik erg interessant. Het waren naar mijn mening geen voor de hand liggende keuzes, maar ze voegden zeker iets toe aan het verhaal. Ondanks dat het verhaal iets voorspelbaarder was dan haar voorgangers heb ik weer ontzettend van dit boek genoten en McFadden behoort nu officieel tot mijn auto-buy schrijvers!

Meer recensies van AnneHut