Mega-indrukwekkend boek!

Annelies Ludwig-Kaan 14 februari 2024
Sodeju, dit boek maakte indruk op me! Ik gad regelmatig kippenvel en zelfs soms de tranen in m’n ogen staan.

Het gaat over een jong meisje dat eind jaren 40 opgroeit in Colorado, Amerika en verliefd wordt op een indiaanse jongen. Dat heeft enorme gevolgen voor de rest van haar leven (en dat van de mensen om haar heen).

Het is echt een prachtige roman: prachtig geschreven, en een indringend verhaal dat intens triest en hoopvol tegelijk is. De onverdraagzaamheid richting ‘anderen’, de wreedheden die ongestraft konden gebeuren en alle gevolgen die dat heeft… ik werd er verdrietig van omdat ik denk dat dit nog steeds aan de orde van de dag is. Maar wat net zo sterk binnenkomt is de enorme veerkracht van de verteller: Victoria Nash, de dochter van de perzikenteler.

Ik wil niet te veel verklappen, dus ga het boek vooral lezen!

Meer recensies van Annelies Ludwig-Kaan