Originele insteek - boek van topniveau

Annemarie 10 maart 2021
De auteur Sandra j. Paul heeft de afgelopen jaren meerdere spannende boeken en spannende jeugdboeken geschreven. Ik was al fan van haar voorgaande titels Azerty en Kwijt, maar met Mijn Waarheid heeft ze opnieuw een nieuw niveau bereikt door van het boek een omkeerboek te maken. De lezer krijgt twee mogelijke versies van hetzelfde gebeuren voorgeschoteld, maar krijgt dan ook de subjectieve versie van dit verhaal voor de kiezen. In het midden van het boek wordt de lezer uitgenodigd om het om te draaien en de andere versie te lezen, waardoor alles wordt omgegooid. In het midden van het boek zit dan uiteindelijk de echte waarheid, die alleen maar begrepen kan worden door beide versies te lezen.
Wat heb ik genoten van dit boek! Ik ben begonnen met het verhaal van Nathan, om vervolgens een heel ander inzicht te krijgen door het verhaal van Elias te lezen. Hoewel ik wel een idee had in welke richting het zou gaan, werd ik door "de waarheid" toch ook weer heel sterk geraakt.
Een zeer gewaagd boek, uniek in zijn genre.

Meer recensies van Annemarie