Een mindfuck

Annemarie 15 oktober 2022
Sandra J. Paul is een auteur die bekend staat om haar psychologisch getinte thrillers. Verknipt is daar geen uitzondering op, en voor mij persoonlijk naast Mijn Waarheid, het omkeerboek dat zo bijzonder was, een van haar beste boeken. Het verhaal gaat over Zoey, een jonge vrouw die een vreselijke tragedie meemaakt. Daarna gaat het steeds meer bergaf met haar, tot op het breekpunt waar haar man haar de deur wijst. Ze valt volledig terug op haar nieuwe beste vriendin Vivian, en wanneer ze naar een flat verhuist, lijkt haar leventje weer stilaan op te pikken. Maar is dat wel zo? Haar man stalkt haar en begint zich zo met alles te moeien, hij daagt op waar hij niet zou moeten zijn, en lijkt te pas en te onpas haar te monitoren.
Verknipt speelt volledig af uit het standpunt van Zoey en neemt de lezer mee in de vaak hartverscheurende, diepe, soms best enge leefwereld van het hoofdpersonage, met de nodige plottwisten op het einde die het verhaal weer helemaal omgooien. Dit boek is een ware mindfuck.

Meer recensies van Annemarie