Spannend en aangrijpend

Annemarie 02 oktober 2020
Dat Pat Craenbroek kan schrijven, heeft ze al bewezen met haar debuut Uitgebroed, voor mij toen een van de boeken van het jaar. Zij heeft een bepaalde stijl, en vooral een specifieke opzet, die maakt dat ze de lezer in het boek meetrekt vanaf het prille begin. Ook hier weer vloeien verschillende verhaallijnen door elkaar, maar is het allemaal wat rustiger en duidelijker opgezet dan in Uitgebroed, waar het begin verwarrend aanvoelde. Dit maakt dat Uitgekookt gebalanceerder is, en strakker aanvoelt dan haar vorige boek, met dezelfde set-up, die tegelijkertijd ook niet als een herhaling aanvoelt. Uitgekookt is een topper waar ik oprecht van genoten heb. Ik kijk alvast uit naar haar derde boek.

Meer recensies van Annemarie