Oprecht genoten en gelachen

Annemarie 04 maart 2021
Sugar Rush is een novelle van Sandra J. Paul, een auteur die ik heb leren kennen als een duizendpoot die verschillende genres moeiteloos aan kan. Ik was dan ook enorm nieuwsgierig of ze erin zou slagen me met dit verhaal opnieuw te verrassen.

Deze ochtend heb ik het verhaal tijdens het ontbijt verslonden (en meteen zin gekregen in donuts), zozeer zelfs dat ik te laat inbelde op een meeting. Sugar Rush vertelt het verhaal van Leon, een jonge rechter, die bij aankomst thuis na een lange werkdag een aantal enveloppen op zijn keukentafel vindt. Leon krijgt vaak te maken met criminelen en haalt zich aanvankelijk duizenden scenarios voor ogen, tot hij het handschrift herkent.
De enveloppen worden geopend, met daarin een uitdaging en een hilarisch bezoek aan de supermarkt. Bepaalden scènes deden me luidop grinniken, en het einde heeft - naar typische auteursstijl - een geweldige plottwist die ik absoluut niet had zien aankomen.

Sugar Rush is een ware feelgood, maar zonder al te klef te gaan, met humor en fun, en vooral twee personages waarvan ik hoop nog veel meer te mogen lezen. Ik hoop dus ook echt dat er nog een vervolg komt. Een heerlijk tussendoortje. Smakelijk!

Meer recensies van Annemarie