Who did it?

Annette Bons 29 maart 2020
De jachtpartij, een boek wat in de leesclubs en op internet alom werd geprezen, dus die moest ik ook lezen.
Een aantrekkelijk en spannend geschreven verhaal. Ieder blijkt zijn eigen beweegredenen te hebben om samen te komen en de oudejaarsavond te vieren. De één wil erg graag een plek in de vriendenclub, de ander voelt zich er buiten staat omdat ze geen partner heeft, een stel heeft het gevoel de vriendengroep ontgroeit te zijn en zo heeft ieder van de 9 personen zijn eigen verhaal.
Een verhaal wat ik eerst niet erg duidelijk vond, maar wel in een erg prettige stijl is geschreven waardoor ik doorlas en de puzzelstukjes steeds meer op zijn plaats vielen. Een aantal personages intrigeerden me echt. Waarom waren ze daar. Een huis in the middle of nowhere, met twee op zijn minst vreemde beheerders van het huis en bijbehorend landgoed.
Dan blijkt er ook nog een seriemoordenaar in de streek rond te waren en wordt een van de gasten dood gevonden. Voldoende ingrediënten om een verhaal spannend neer te zetten, waarvan het boek het resultaat is. Als lezer ben je aan het meepuzzelen. Voor mij was het lang onduidelijk wie nu de moord had gepleegd.
Een aanrader!

Meer recensies van Annette Bons