Sublieme Scandinavische trhiller

Annette Bons 24 augustus 2020
De schrijver is nieuw voor mij. Het boek stond al een tijdje op mijn e-reader, tot een vriendin mij erop attent maakte dat zij het boek las en het geweldig vond.
Dus, aan de slag en na een paar romans was het alsof ik weer thuiskwam in de wereld van de thrillers.
Svenström bouwt de spanning gedoseerd op. Even moest ik wennen aan de toch we gruwelijke beschrijvingen, maar de personages in het boek hielpen me daar snel overheen.
Edson de ietwat uitgebluste rechercheur laat je meeleven in het onderzoek naar de moord(en). Bengtsson maakt je nieuwsgierig. Ook zij is op zoek naar de daders en weet goed haar weg te vinden in het onderzoek van de recherche en als eerste het nieuws te brengen.
Net als je denkt dat Edson goed op weg is in het onderzoek kantelt het verhaal, en hoe! Even was ik verbaasd maar ik kon ook niet te lang wachten met verder lezen want ik wilde ook weten hoe het verder zou gaan.
Kortom een heerlijk boek waar ik doorheen ben gevlogen en wat zeker smaakt naar meer van deze schrijver. Bo Svenström is wat mij betreft een nieuwe favoriete thrillerschrijver. Het tweede boek Wie zonder zonde is ga ik dan ook zeker lezen.
En Wie zint op wraak is zeker een aanrader.

Meer recensies van Annette Bons