Dubbel bedrog is een spannend verhaal, met Myrthe als ware heldin!

Annette Overvoorde 27 december 2019
Als Myrthe haar man plots overlijdt, komt ze dingen tegen die niet kloppen. Als het lijkt alsof ze het mysterie rondom de dood van haar echtgenoot langzaam opgelost heeft, blijkt dit nog niet alles te zijn. Want wie kan Myrthe nu eigenlijk nog vertrouwen?

~De lastige speurtocht naar antwoorden is een mooi element

De cover is een ware eyecatcher, in geheel zwart is een vrouwenhand zichtbaar. In de hand houdt ze een spiegeltje vast, met daarin een stuk van een gezicht. Een mond met rode lippenstift weerspiegelt. De rode nagellak maken het af. De titel knalt van het kaft, de naam van de auteur is minder goed zichtbaar. Het maakt erg nieuwsgierig.

Dubbel bedrog draait om Mythe. Zij is getrouwd met Olivier en samen hebben ze peuter Sven. Als op vakantie de kleine Sven verdwijnt in het zwembad er er grote paniek en de spanning loopt direct op. Gelukkig loopt het beter af, dan de zwembadscene uit All-Inclusive, waar menig lezer zijn hart vast hield. ( All-Inclusieve is geschreven door Suzanne Vermeer).

Kleine Sven zit heerlijk elders te spelen, moeder Myrthe krijgt al een kleine hartverzakking en Olivier moet het dan flink ontgelden. De hardwerkende Olivier heeft een beetje frisse lucht nodig en gaat alvast naar de accommodatie om helaas nooit meer weder te keren. Een noodlottig ongeval overkomt hem.

In de vertelperspectief van de ik-persoon lezen we over Myrthe die daarna haar leven weer probeert op te pakken. Dit valt dan ook niet mee blijkt, de spanning is weer gezakt en het drama leest verder als een roman met zijn dagelijkse beslommeringen. Op sommige momenten mag het iets meer "bite" cq "vaart erin" krijgen, enkele gebeurtenissen verlopen wat te gemakkelijk.

Deze rustige periode is haar maar even gegund, als zij een brief van van ene Sandra. De vriendin van Olivier zo blijkt. Vanaf dat moment is niets meer hetzelfde, komt de spanning er stapsgewijs steeds meer in en krijgt het verhaal gelukkig meer bite, wat ook voor Mythe zelf geldt. Als een ware speurneus ontwikkelt ze zich en snuffelt in zaken waar ze beter van kan wegblijven.

~Conclusie

Dubbelbedrog is een spannend verhaal met dubbele bodem, denk je als lezer dat je wel weet hoe het zit, dan kom je bedrogen uit. Voor een echte thriller miste ik soms de echte bijtende spanning. Stap voor stap gebeuren er bijzondere zaken en stap voor stap gaat de spanningsboog iets omhoog. Tot een climax en een toffe plottwist.

~Waardering 4 sterren.

Hartelijke groet, Annette Overvoorde
Birdy's Boeken, https://birdysboeken.blogspot.com/2019/12/julienne-brouwers-dubbel-bedrog.html

Meer recensies van Annette Overvoorde