Over veel liefde en je dromen volgen!

Annette Overvoorde 14 september 2019
¶ Dit is het verhaal van mijn mijn reis. Dit is mijn verhaal. Een zeer persoonlijk verhaal.... Vooral geïnspireerd op en uitstaan uit een bijzondere liefde tussen mij en een indiaan in het bijzonder. ¶

Het liefdesverhaal bij de Navajo-indianen

De cover ziet er bijzonder mooi uit. Een vrouw met een indianenhoed kijkt ver uit over het landschap. De zon geeft een rode gloed. De foto loopt door ind e achterflap. Dat is mooi gedaan.

Dorothea Born bezocht in 1990 voor de eerste keer Monument Valley en wist dat ze deze bijzondere plek nooit meer echt zou kunnen verlaten. In de vertelperspectief van de 1e persoon, lezen we over de bijzondere reis en het verblijf bij de traditionele Navajo-indianen. Met name de ontmoeting met Jamison maakt grote indruk. Is het mogelijk dat 2 mensen uit totaal andere culturen samen een bestaan opbouwen bij de Navajo-indianen? Voor Dorothea en Jamison ligt daar een grote uitdaging.De taal blijkt toch een flinke barrière en daarnaast zijn er veel gebruiken en rituelen.

Passie voor het bijzondere volk

In dit mooie verhaal vertelt de auteur over haar passie voor het bijzondere volk en over Jamison. Over de reis die haar grote inzichten gaf. In een makkelijk te lezen schrijfstijl, zonder dialogen, kom je hier als lezer meer over te weten. Het verhaal is helder geschreven, maar blijft redelijk vlak en had wat meer diepgang mogen hebben.

Met dit boek wil Dorothea Born veel lezers inspireren tot het volgen van je grote droom. -To walk in beauty-. Wat mij betreft prima gelukt is.

Meer recensies van Annette Overvoorde