Een boek om te ervaren.

Ans Stier 30 augustus 2023
De auteur Stephen King is voor mij geen onbekende. Ik heb al meerdere boeken van hem gelezen en ook diverse films gezien.
De Shining speelt zich af in een hotel: Het Overlook hotel. Vorig jaar ben ik in het hotel geweest dat op de cover van het boek staat. Dat maakt het lezen wel speciaal, ik kan me er letterlijk een voorstelling van maken hoe het er uit ziet en wat een afgelegen plek in de bergen het is.
De Shining is een boek dat je in zijn greep houdt. Het is super spannend en Stephen King weet heel beeldend angstaanjagende taferelen neer te zetten.
De schrijfstijl is prettig met uitgebreide beschrijvingen van de omgeving en de personages. Je ziet het allemaal zo voor je. Stephen King staat bekend om dikke boeken maar daar ga je makkelijk doorheen want je wilt het boek echt niet wegleggen zo spannend is het. Geweldig hoe levenloze dingen tot leven komen en het hotel als het ware een personage van het boek wordt. Ik vond het een heerlijk boek! Ik wil zeker niet te veel spoileren. Dit is een boek dat lees je niet, dit boek ervaar je!

Meer recensies van Ans Stier