Tegenvallende kennismaking

ardenie 13 april 2015
Mijn eerste kennismaking met Hakan Nesser was een beetje een tegenvaller jammer genoeg!
Het verhaal over de stevende Leonard Vermin die in Londen met zijn familie zijn zeventigste verjaardag wil vieren en daarna sterven. Maud zijn geliefde en haar kinderen worden voor een etentje verwacht en zal het testament worden voorgelezen maar er staan meer stoelen aan de tafel maar voor wie die zijn word in de loop van het verhaal duidelijk. Leonard kijk terug op zijn leven en schrijft het op in het gele notitieboekje over hoe zijn leven verlopen is en zijn grote liefde Carla .
Als je de achterflap leest dan lees hoe een seriemoordenaar (The watch killer ) Londen in zijn greep houd helaas komt dat maar heel zijdelings ter sprake de korte samenvatting doet meer verwachten dan er gegeven word !
Je moet geen flitsende Scandinavische thriller verwachten bij Hemel boven Londen maar meer een roman over verloren liefdes en wat intriges en spionage verhalen die Leonard meegemaakt heeft in zijn jonge jaren.
Al met al voor mij een tegenvallend boek waar ik mij echt doorheen heb moeten worstelen!

Meer recensies van ardenie