Een liefde van Swann - Onmogelijkheid de perfecte liefdesrelatie in stand te houden.

Arnold 05 maart 2020
Marcel Proust eerste boek "De kant van Swann" is mij bijzonder bevallen.
Beginnen lezen augustus 2019 en nu maart 2020 kan ik met veel voldoening dit eerste deel afronden.
Wat mij geholpen heeft zijn de recensies van Guy Doms en Anne Oerlemans.
Voorafgaandelijk ook het boek "De essentie van Proust" door Maarten van Buren gelezen en de inleiding in het boek zelf door Ieme van der Poel.
Het is dus onnodig eigen recensies toe te voegen gezien die reeds opgenomen zijn in het bovenstaande recensies!
Niet alleen is dit top-literatuur maar is ook tot op heden een studieobject geworden.
Het was voor mij zeer zinvol ook achteraf de recensies van Guy, Anne en Maarten van Buren opnieuw door te nemen.
Ook de inleiding door Ieme van der Poel in het boek zelf, achteraf nog eens lezen is verhelderend.
Met veel plezier begin ik nu deel2 " In de schaduw van meisjes in bloei" .
Groetjes, Arnold

Meer recensies van Arnold