alweer een topper in de suksesvolle Rani Diaz reeks

Aspra 20 november 2020
Arcanum, nummer 15 in de Rani Diaz reeks, is alweer een superspannende thriller, die de lezer constant boeit, ook omwille van de verschillende perspectieven van waaruit het verhaal verteld wordt.
De mysterieuze “ik” figuur geeft met mondjesmaat achtergrond, geheimen, motieven prijs, en pas tegen het einde van het verhaal wordt de identiteit van het personage duidelijk. (sterke zet !)

Door de rode draad (de belevenissen van Rani en haar omgeving) waar je als lezer van de reeks helemaal mee vertrouwd bent, leest dit boek weer bijna als waargebeurd verhaal en is het zo realistisch beschreven (met rijke woordenschat) dat het als lezer geen moeite kost om helemaal door het verhaal opgenomen te worden (één van de redenen waarom de reeks zo suksesvol is)
Het is erg fijn in het rauwe misdaadverhaal met alle gruwelijke (maar functionele) details te duiken en afwisselend wat te kunnen herademen met de belevenissen van Rani en haar team. De plagerijen tussen Rani en haar partner Bert brengen ook weer een vleugje verfrissende humor in het verhaal.
Ik kijk al uit naar de volgende in de serie.

Meer recensies van Aspra