waanzinnig goed debuut

Aspra 17 januari 2020
Het verhaal begint met verschillende feiten die op het eerste zicht niets met mekaar te maken hebben. Als lezer word je meegesleept vanaf de eerste tot de laatste bladzijde en ontdek je stap voor stap de links tussen de verschillende verhaallijnen door middel van de sleutels die op subtiele wijze vrijgegegeven worden.
Door haar professionele background als gerechtsarts zet de auteur een intelligent verhaal neer dat niet alleen boeiend en vaak beklijvend is, maar ook zeer geloofwaardig overkomt. Al de forensische details zijn zeer leerrijk en voegen een meerwaarde toe aan het verhaal. Het voelt daardoor niet aan als fictie maar eerder als waargebeurd. In sommige verhalen wordt al eens een loopje met de waarheid genomen, doch in deze thriller was daar geen sprake van.

Op het einde weet de auteur haar lezers nogmaals te verrassen door een onverwachte plotwending. De kers op de taart van een subliem verhaal, dat nog blijft nazinderen nadat de laatste bladzijde is dichtgeslagen.
Kortom, een waanzinnig goed debuut, origineel en mooi beschreven, zelfs met hier en daar een vleugje humor, dat voor mij de volle 5* verdient. Een boek dat een prominente plaats verdient in de boekhandel.
Ik kijk erg uit naar de volgende thriller van deze zeer talentvolle auteur.

Meer recensies van Aspra