teleurgesteld

Astrid van der helm 07 oktober 2020
Slapeloos Romy Hausman 2.5 *

Achterflap:

aren geleden werd Nadja veroordeeld voor een wrede misdaad. Na haar vrijlating uit de gevangenis wil ze niets liever dan een normaal leven leiden. Maar dan wordt er een moord gepleegd. De dader probeert door valse bewijsstukken te verspreiden de politie op het verkeerde spoor te zetten: dat van de jonge, onstabiele vrouw die als assistente bij een advocatenkantoor werkt…

Want Nadja’s verleden maakt haar het perfecte slachtoffer. En de perfecte moordenaar.

'Slapeloos' is een bloedstollende psychologische thriller over schuld, vergelding en de vraag of een veroordeelde
dader ooit echt vrij kan komen.

Mijn mening:

Toen ik de leesclub van Thrilzone voorbij zag komen met ‘Slapeloos’ heb ik me gelijk ingeschreven. De achterflap trok mij aan, dus waagde ik een gokje.
Vol verwachting begon ik te lezen.
Maar na zo’n honderdvijftig bladzijde’s wist ik nog steeds niet wat ik nou aan het lezen was.
Het was rommelig, kon nergens een touw aan vastkopen, en van de karakters begreep ik evenmin niets.

Nadja was voor mij een karakter die niet uit de verf kwam. Ik hou van personages waaree ik me kan identificeren, die ik kan begrijpen. Dat was met ‘Slapeloos’ helemaal niet. Ook met de andere personages gebeurde dit niet. Het bleef oppervlakkig en dat is erg jammer.

De verhaallijn begreep ik ook al niet, en ben tussendoor zelfs een ander boek gaan lezen, waarna ik ‘Slapeloos’ nog een keer gelezen heb.
Ook de tweede keer begreep ik er niets van. Duidelijk geen boek voor mij. Maar het was een leesclub boek, dus dat lees je uit.

Dan de plot. Ook dit was onduidelijk, en niet goed opgebouwd. Een aantal vragen werden wel duidelijk, maar naar mijn gevoel was het niet af. Zelf hou ik van ingewikkelijde plots waar alle draadjes uiteindelijk bij elkaar komen.
Maar ook daarin werd ik teleurgestelt.

Al met al was dit geen boek voor mij. maar vorm vooral je eigen mening.
Wie weet pakt het jou wel!

Meer recensies van Astrid van der helm