astridhabraken Auteur

In dit boek beschrijft de auteur hoe haar depressieve zus steeds verder afglijdt en hoe ze uiteindelijk een einde aan haar leven maakt. Wat ik heel knap vind is hoe ze dit zware onderwerp op een leesbare manier weet te vertellen. Het einde ken je al en het is een zware periode die ze beschrijft, maar het boek is niet alleen maar zwaar. Dat komt door de fijne schrijfstijl van de auteur. Ze beschrijft waar haar zus Francine door heen gaat, maar ook hoe zij zich daar zelf bij voelt. Achterin zijn nog wat berichtjes van de zussen aan elkaar opgenomen, dat vond ik erg prettig om te lezen. Het gaf nog meer een beeld van de verhouding onderling. Ik had nog iets meer over hun jeugd willen weten, het wordt wel aangestipt maar van mij had het iets uitgebreider gemogen, omdat het je als lezers denk ik een nog beter beeld geeft.

Zo veel mensen worstelen met depressies of kennen mensen die depressief zijn en weten niet goed hoe daar mee om te gaan. Of zoals Francine, de zus, in het boek zegt: hadden ze maar een gebroken been, dan was tenminste te zien wat er aan de hand is.

Reacties op: Goed geschreven boek over een belangrijk onderwerp

Helemaal dood bestaat niet - Erika van Dalen