Terug

AuroraBearheart 29 maart 2024
Het was alweer even geleden dat ik Heen, deel 1 van deze duologie las. Maar ik zat eigenlijk gelijk weer in het verhaal na de korte flashback in het begin. Een goede geheugen opfrisser.

George is nu al veel meer gewend aan de nieuwe situatie waar ze in is verzeild. Ze heeft nieuwe vrienden en de Ark is echt haar thuis geworden. Ze heeft een vriendinnetje en een huisdier, Maly. Maar dan verschuift alles weer wanneer haar moeder die haar achterliet bij het weeshuis na 16 jaar weer verschijnt.

Terug zit weer vol actie en plottwists. We leren nieuwe buitenaardse wezens kennen en een super mysterieus personage 'De schoonmaker'. Wie is de schoonmaker wat is zijn/haar taak? En gaat George het Tunnelen eindelijk onder de knie krijgen?

Ik vond Terug nog leuker dan deel 1. George voelt zich een stuk zekerder in deze nieuwe wereld en laat niet over zich heen lopen. Laat zich niet bemoederen door haar recent teruggekeerde moeder. Ik hou er van.

Meer recensies van AuroraBearheart