Een boek om te koesteren

AvSW 16 maart 2020
“Daar waar de rivierkreeften zingen” is een adembenemend verhaal over verwaarlozing, eenzaamheid, hoop en liefde.
Het hoofdpersonage Kya groeit moederziel alleen op in het moeras van Barkley Cove, van 6-jarige tot jonge vrouw. Ze slaagt erin om te overleven, met een minimum aan sociale contacten en in harmonie met het moeras en de dieren die er wonen. Tot ze verdacht wordt van een moord, en meegesleept wordt in een juridisch steekspel vol vooroordelen.
Door de poëtische en gedetailleerde natuurbeschrijvingen voel je de liefde van de auteur voor de vogels, insecten, bomen en planten aan de kust en in het moeras.
Ze heeft de moed en kwetsbaarheid van Kya zo mooi en pakkend weergegeven dat je het boek liefst in één keer wilt uitlezen. Ik heb enkele hoofdstukken letterlijk met tranen in de ogen gelezen.
Een boek om te koesteren !

Meer recensies van AvSW