Draco

belgiumbookshelf 19 april 2021
In eerste instantie wilde ik dit boek heel graag lezen omdat ik het een prachtige en heel sprekende cover vind. Ik wilde heel graag weten wat er in deze wereld zou gebeuren. Het verhaal is ook geschreven op basis van de cover en niet andersom zoals gewoonlijk. Maar ik vind dat Rani echt een prachtig en perfect passend verhaal heeft weten neer te zetten bij deze cover.
Van het eerste hoofdstuk dat ik las vond ik het een hele leuke wereld. Dit is het eerste boek dat ik lees waar draken in voorkomen en vond ze in dit boek zo fijn voorgesteld, dat ik nu echt verliefd geworden ben op deze wezens. Ik kon de verschillende draken en personages die voorkomen in dit verhaal echt voor me zien en zat echt helemaal in het verhaal. Dat er eens een meisje de hoofdrol speelt in een avontuurlijk boek was voor mij echt een pluspunt.
Doordat dat alles zo goed in uitgewerkt leest het boek heel vlot en wil je gewoon niet stoppen met lezen. Er worden geen moeilijke woorden gebruikt en er komen ook geen verwarrende dingen in voor, dus dit boek is echt helemaal geschikt voor de wat jongere doelgroep.
Het is een boek dat boordevol boodschappen zit ( Enkele voorbeelden zijn : hoe snel dingen kunnen verspreiden op het internet, hoe je naar je zelf kijkt) die echt bij je overkom als lezer ook al worden ze niet allemaal heel erg op de voorgrond geplaatst. Ik vind het zeker heel goed om in een boek voor een jonger doelpubliek boodschappen te verwerken en de boodschappen die er in verwerkt zitten zijn zeker heel geschikt voor de doelgroep. Ook vond ik de verschillende online platformen die ze hadden in de wereld en de de taal tussen draken en mensen echt heel origineel en zullen de doelgroep volgens mij echt fantastisch vinden.
Ik geeft die boek met veel plezier 4 sterren. Ik zou heel graag nog meer willen lezen over de ander gebieden in deze wereld. Wil je meer weten over dit boek neem dan zeker een kijk mijn blog.

Meer recensies van belgiumbookshelf