Parel en Tij

belgiumbookshelf 05 maart 2024
Ik moet eerlijk zijn toen ik de cover van dit boek zag was ik meteen verkocht. Toen er in dit boek ook nog eens een personage een zeemeermin is kon ik dit boek gewoon niet links laten liggen. Ik ben alvast benieuw wat voor pareltjes van covers van de volgende delen in deze serie zullen krijgen. Dit is geen high fantasy waardoor dit een fantasy was die meer in mijn straatje past.

Ookal is één van de personages een zeemeermin, het verhaal speelt zich voornamelijk op het land af en niet onderwater. In dit boek is er voor mijn gevoel, qua diepgang vooral gefocust op alle gebeurtenissen met de bedoeling je als lezer helemaal bij te brengen welke bedreigingen er zijn voor River (deze krijg je dan ook uit perspectief van meerdere personages te ken) en niet zo zeer op de personages. Ik vond dit alles zeker belangrijk voor de opbouw van de verhaallijn maar hoop in de volgende delen van de serie meer te kunnen lezen over de onderwater wereld en de personages nog diepgaander te kunnen leren kennen. De personages in dit boek zijn wat jonger, daarom zou denk ik dat de wat jongere YA-lezer zich gemakkelijk zal kunnen inleven in de personages.

Het is een dikker boek. Zelf heb ik op geen moment het gevoel gehad dat het boek langdradig was. Anniek heeft een vlotte schrijfstijl waar door je vlot door de hoofdstukken gaat. Dan rest er mij alleen nog te zeggen dat er met Parel en tij is er een goed debuut neergezet. Het bevat goed in elkaar zittende verhaallijn, waarin fantasy elementen en spannende elementen met elkaar zijn verweven (zeker met deze plottwist op het einde).

Aantal sterren : 3,5 sterren

Meer recensies van belgiumbookshelf