WAUW

Ik lees naast romance boeken ook wel graag eens een goede thriller. Ik kan je alvast verklappen dat ik hem echt heel erg goed vond en zal jullie ook niet langer meer laten wachten om te vertellen waarom ik hem zo goed vond.
Als eerste wil ik even zeggen het is wel een heftig boek. Dit is iets wat ik zelf wel belangrijk vind dat je moeten weten voor je aan dit boek begint. Maar als je van speuren en true crime houdt is dit echt een boek voor jou!
‘Het verkeerde meisje’ is een mysterieus en verwarrend verhaal. Je zal misschien denken verwarrend? Dit boek is op een goede manier. De schrijfstijl van Angelique zorgt er echt voor dat je wil blijven verder lezen. Je probeert alle draadjes die je denkt te vinden doorheen het verhaal aan elkaar te knopen. Soms moet je knopen ook weer uit elkaar halen, omdat je op het verkeerde spoor zat. Je kon echt niet voorspellen wie de dader was of wat zich nog allemaal in de verhaallijn zou afspelen. Naarmate het verhaal vordert besef je echt hoe goed alle elementen in deze thriller in elkaar zitten. Zelf kon ik echt heel erg moeilijk het verhaal wegleggen. Wanneer ik moest stoppen met lezen, bleef ik maar zoeken waarom de ontvoering gebeurd was en wie dit geweest kon zijn. Doordat het boek zo in mijn hoofd bleef hangen kon ik dan ook niet snel genoeg verder lezen. Dus ik kan wel zeggen dat de schrijfstijl van Angelique Haak iets met je doet. Dit komt voornamelijk omdat alles heel erg beeldend word weergegeven en je echt de personages (met zijn gevoelens) diepgaand leert kennen.
Conclusie: ‘Het verkeerde meisje' is een thriller die tot in de kleinste details heel erg goed in elkaar zit. Ik kan alvast zeggen dat ik van de hele beeldende, mysterieuze en verwarring opwekkende schrijfstijl van Angelique Haak een grote fan ben. Je wordt door de schrijfstijl helemaal in het verhaal gezogen en staat precies samen met de personages in de ruimte. De verwarring die er wordt opgewerkt zorgt ervoor dat deze thriller een echte pageturner is!
Ik ben heel erg benieuwd naar de andere boeken van de Angelique Haak!

Meer recensies van belgiumbookshelf