Museumnacht

belgiumbookshelf 10 maart 2024
Als je een beetje bekend bent met de boeken van Chinouk Thijssen. Weet je dat ze met haar thriller altijd een beetje onder je vel weet te kruipen. Dit was bij museumnacht niet anders . Het Chinouksausje zit ook over dit boek. Je zit van begin tot het einde met spanning, die gedurende het verhaal wordt opgebouwd. Eveneens word je ook weer verrast door de plottwists en ontknoping. Het hele boek heb ik het gevoel gehad dat ik samen met de groep opgesloten zat in het museum. Ik heb van begin tot einde dit boek al nagelbijtend gelezen. Alles is zo vlot, beeldend en sprekend geschreven. Je weet perfect hoe het museum er uit ziet en welke spanningen en gevoelens er hangen. Het verhaal is geschreven vanuit het perspectief van meerdere vrienden uit de groep. Dit zorgt dat het verhaal sprekender en diepgaander is. Door dat de perspectieve wisselen per hoofdstuk en de naam van het personage wordt benoemd, is het altijd heel duidelijk wiens perspectief op dat moment gevolgd wordt en draagt de diepgang bij aan de spanning van het verhaal. Door deze verschillende perspectieve leer je de vriendengroep goed kennen en leef je met hun mee in wat ze meemaken in het museum.

Ik zou zeggen lees dit boek maar niet in de avond als je nog goed wil kunnen slapen.

Aantal sterren : 4 sterren

Meer recensies van belgiumbookshelf