Aangrijpend boek

belgiumbookshelf 06 april 2021
In één ding dat ik al meteen kan zeggen over dit boek is dat het je naar de keel grijpt. Zeker als je weet dat de schrijfster gebeurtenissen uit haar eigen leven heeft gebruikt om dit boek te schrijven. Toen ik de synopsis las van dit boek leek het me meteen een heel speciaal boek. Het onderwerp en dat er een andere cultuur voorkwam in dit boek interesseerde me zeker, maar wist niet goed wat ik er van moest verwachten.
Tijdens het lezen van dit boek heb ik echt vele emoties gevoeld die van het ene tot het andere uiterste gingen. Alles wat er gebeurde komt echt binnen omdat het zo goed is uitgewerkt. Ik was echt meteen fan van de schrijfstijl van Kyra. Alles is zo realistisch geschreven, je merkt echt dat de schrijfster haar eigen gevoelens en gedacht hier in verwerkt heeft. het realisme zorgt dat ondanks je nog niet in contact gekomen bent met dezelfde situatie als het hoofdpersonage Julia je alles toch heel goed kan voorstellen en leef je echt met haar mee. Voor mij werd het verhaal net iets specialer gemaakt door niet alleen te focussen op de problemen die ze nu heeft, maar ook dingen uit het verleden die haar als persoon hebben gevormd tot de persoon wie ze nu als jonge vrouw is. Zelf vond ik het een heel leerrijk boek omdat je echt inzicht krijgt in hoe Julia beslissingen neemt en je leer woorden en gebruiken uit de moslimcultuur kennen. Dit boek heeft me echt geraakt en ga het zeker niet snel vergeten. Ik geef ik dan ook 4,5 sterren en raad echt iedereen aan om dit boek te lezen. Ik wil zelfs zeggen dat ik graag nog meer zou willen weten wat er nog allemaal met Julia gebeurd na het einde van dit boek. en dat zeker niet omdat ik met vragen ben blijven zitten, maar omdat ik wil weten haar leven er verder nog gaat uit zien.

Meer recensies van belgiumbookshelf