Het is meer een Historische Mystery Roman

Bellefleur 15 mei 2020
Een heel ander boek als de inspecteur Brunetti reeks kun je rustig zeggen. Maar dat verwachte ik ook. Haar geliefde Venetië speelt wederom een van de hoofdrollen in dit boek. Catarina Pollegrini houdt van Muziek. Barok muziek. Als ze dan ook wordt benadert om twee kisten te onderzoeken, mogelijk gevuld met o.a. Het testament van een componist grijpt ze die met beide handen aan. Muziek en haar geboorte stad Venetië. Een combinatie die ze niet kan laten gaan. De spanning moet je niet zoeken in lijken ect. Het boek staat vol met kunst, historie en muziek. Heb dan ook regelmatig met de iPad en Google open, dit boek gelezen. Vele verwijzingen maakte dat de contact soms onduidelijk was. Ik vind het ook meer een literaire roman dan een thriller. De who done it is nauwelijks aan de orde. Historische Mystery roman. Ja, dat is de juiste bewoording voor mij. Door dat de tijdslijn voor mij soms zo onduidelijk was en de karakter ontplooiing van de hoofdpersoon helaas maar 3,5 ster.

Meer recensies van Bellefleur