Wat ik nou vind van 'De kliniek'?

BibliophileSan 10 januari 2021
Allereerst wil ik de Crime Compagnie bedanken voor dit recensie-exemplaar!
Sanne Molenaar is net afgestudeerd als arts en aangenomen bij een tbs-kliniek. Niet direct haar ideale baan, maar de enige in de buurt: een eis van haar vriend Brandon.
Al snel merkt Sanne een aantal dingen binnen de kliniek op die in haar ogen niet kloppen. Vervolgens komt ze in een gevaarlijke situatie terecht die gelukkig goed afloopt, maar haar wel behoorlijk op scherp zet.
In de tussentijd is haar thuissituatie ook niet je-van-het, en is haar beste vriendin een tijdje het land uit.
En dan doet ze een ontdekking over een collega, die ervoor zorgt dat ze de onderste steen boven wil krijgen. Met alle risico's van dien...
Sannes turbulente leven ten tijde van dit boek zorgt ervoor dat er op bijna iedere pagina wel iets  gebeurt: ontdekkingen, gevaarlijke situaties, aanvaringen met collega's, maar ook inzichten en besluiten die Sanne voor zichzelf neemt; in korte tijd maakt haar persoonlijkheid een enorme groei door.
Het boek leest heerlijk: ik las het binnen enkele uurtjes in één ruk uit! Nieuwsgierig naar de afloop, naar de onderlinge verhoudingen, naar de motieven en natuurlijk de daders: er valt als lezer genoeg te speculeren en te raden, maar of je juist zit met deze pogingen valt nog maar te bezien. Martine Kamphuis houdt je raderen draaiend!
Wat me verder opviel (en sorry, maar ik kan er gewoon niet zo best tegen) is de cover. Die staat scheef. Misschien een drukfout, misschien bewust, maar mijn brein trekt dit slecht. Zo, ik heb het even gezegd, dan kan ik het nu loslaten. Hoop ik. Gelukkig staan mijn boeken niet met de cover naar buiten in de kast...
En dan is het tijd voor de score: een erg fijn boek, spannend, leest fijn: gewoon 4 duimpjes omhoog dus!

Meer recensies van BibliophileSan